söndag 14 februari 2010

Första praktikveckan

Då var första praktikveckan avklarad och här är lite bilder på några arbeten jag gjort under veckan:

 

Här är en s.k veckoblomma till ett företag som jag fick göra första dagen. Det är anastasia, kryss, hypericum, bambu, sallall och läderblad i dekorationen. Jag försökte göra mitt bästa av det material jag fick men blev inte alls nöjd med resultatet. Men de levererade den i alla fall. Hoppas företaget tyckte att den var ok.

 

Ovan: Plantering av pärlhyacinter i snygg, rustik kruka med spansk mossa (tillandsia) och ett par dekorationsblommor. 

 

 

Ett par nivåbuketter med tre rosor, läderblad, pinnar och rött band till Alla Hjärtans Dag.

 

Två små dekorationer till Alla Hjärtans Dag, egen design. I dekorationerna är det sisal i botten, en nejlika, hjärtan på tråd och lite vaxblomma. Jag har sedan dekorerat dem med en pärla och ett hjärta som jag har gjort själv av ståltråd. Blev ganska nöjd faktiskt även om det kanske tog lite vääääl lång tid. En dekoration blev såld nästan direkt så det var ju roligt.

 

Här är en dekoration som jag gjorde till min kille med samma tema. Det är två nejlikor, hjärtan på tråd, lite vaxblomma, sisal, pinnar, pärlor och ett par hjärtan som jag konstruerade med ståltråd och virade fast (klicka för större bild). 

Det har inte blivit lika mycket kundkontakt som jag hade hoppats på den här veckan, jag fick göra en tulpanbukett till en dam första dagen men sedan har jag knappt varit ute i butiken. Stressigt inför Alla Hjärtans Dag. Men jag fick i alla fall se på när de gjorde en kistdekoration.   

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar