fredag 5 februari 2010

Studiebesök

Idag har vi gjort ett studiebesök på ett krematorium/kapell. Det gick ganska bra faktiskt, det enda jag tyckte var jobbigt att se var när de transporterade runt kistorna med truckar, som om de vore paket vilka som helst liksom. Då fick jag en klump i magen och ville därifrån. Det blev tyvärr inte så mycket snack om floristernas förberedelser inför en begravning utan mer fokus på vaktmästarens och kyrkopersonalens uppgifter vilket var lite synd. Jag tyckte därför att det var lite bortkastad tid men ändå bra att få se hur det ser ut på ett krematorium/bårhus. Efter lunch fick vi göra en dekoration eller en kompakt bukett av kortare material som fanns kvar. Jag gjorde en dekoration:


Vi hade ganska ont om tid och jag var lite illa till mods efter studiebesöket så jag blev inte helt nöjd men den blev väl ok. Sedan bjöd skolan på semlor och det var dags att städa. Vi slutar tidigare på fredagar. Jag stannade kvar en stund och textade en liten skylt "Julias prylar" som jag ska hänga på garderoben i lägenheten nu när jag åker hem. Det kommer ju att bo två andra tjejer här när vi är ute på praktik. Ja då var etapp 1 avklarad på skolan. Nu ska jag hem på praktik i 4 veckor. Ska bli skönt att få komma hem.

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar