fredag 12 mars 2010

Flaskdekoration m.m

Det har varit en innehållsrik vecka, så fullspäckad att jag knappt hunnit uppdatera bloggen!


Vi hade färglära en hel dag, både teori och praktik. Jag har studerat färglära tidigare när jag läste grafisk design men här dök vi lite djupare. Det var väldigt lärorikt och intressant.


Här är ett grupparbete som jag och L har gjort, en bordsdukning som skulle gå i tvåklang dvs två komplementärfärger. Vi valde purpur och gulgrönt i olika styrkor och ljushet. Vi har använt oss av lite blandade ytor o material (blankt/matt, slätt/grovt). Vårt tema var romantisk påskmiddag för två. Jätteroligt!


Den här dekorationen gjorde jag ... Det var inte helt lätt att få den stadig men det gick till slut, efter mycket trixande och experimenterande. Rosorna och kallorna sitter i vattenfyllda reagensrör som jag surrat fast på bambupinnarna.


Läraren föreslog att vi skulle tillsätta något mera grönt för att inte purpurfärgen skulle dominera för mycket så vi lade ett araliablad på varje tallrik, inte helt fel.


Här är ett paket som jag har gjort, blommorna och stråna sitter i reagensrör som jag stuckit ner i paketet. Man kan också limma dit blommorna på paketet men jag var inte på humör för den sortens precisionsarbete idag. Jag tar det en annan gång.


Flaskdekoration. Jag blev inspirerad av flaskans etikett och utgick från den när jag valde material. Jag har gjort en liten krans av ris och bastremsor och trätt på flaskan.

Igår tittade jag lite på fördjupningseleverna när de hade ikebanakurs, blev så avundsjuk men ser fram emot helgen då jag ska ta privatlektioner med ikebanainstruktören! Mer om det senare.

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar