söndag 7 mars 2010

4:e praktikveckan

Då var den fjärde praktikveckan avklarad. Jag har verkligen fått möjlighet att träna på att göra buketter denna vecka så jag är väldigt nöjd. Jag har även fått göra lite olika dekorationer (höga och låga), en hög begravningsdekoration och en butiksskyltning. Tycker att jag har fått ganska fria händer. 
 
 Här är en dekoration som jag har gjort med nejlikor, trollpil, ett galaxiblad, sten och bark. 

 
Tulpanbuketter


Bukett med tulpaner, ranunkel & stjärngräs

 
Rosbuketter med stjärngräs

Hög begravningsdekoration med rosor, tulpaner, nejlikor, tall, trollhassell och blad

Jag körde fast när jag gjorde den höga begravningsdekorationen så C hjälpte mig att göra klart den. Jag blev inte så nöjd med resultatet men träning ger färdighet ...

Jag har fått lite idéer om vad jag vill göra längre fram och har bestämt mig för att bara gå en termin på floristutbildningen och sedan vidareutbilda mig inom något annat t ex inredningsdesign och ekonomi. Ja, vi får se vad det blir.

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar