tisdag 18 maj 2010

Brudbinderi och presentkurs

Idag har vi äntligen börjat med brudbinderi. Vi ska jobba med det hela veckan :-)! Vi fick börja med att klä ett handtag, bara det var ett projekt.


Sedan fick vi göra två droppformade brudbuketter i hållaren. Här är min allra första brudbukett (måste förstås dokumenteras):




Sedan fick vi göra ytterligare en droppformad brudbukett med samma material. Vi skulle då försöka förbättra det vi inte var helt nöjda med i den första buketten. Ingen direkt kritik gavs utan detta fick vi klura ut själva. Ni får väl avgöra själva om den andra blev bättre eller sämre:


Rent tekniskt blev den i alla fall bättre. Jag stack nästan sönder stickmassan i den första, det är en rund boll som bara är ca 7 cm i diameter och i den ska man förankra allt ... Det var mycket information idag och jag vet inte om jag hunnit smälta allt ännu men idag behövde vi bara koncentrera oss på formen, tyngden (balans) och tekniken. Viktigt att dra ner blommorna på längden i denna variant. Som om inte detta var nog har jag även deltagit i en kurs i presentinslagning ikväll. Åkte tillsammans med en klasskompis. Så här fina inslagningar fick vi göra på kursen:





Mina alster

Det har varit en jätterolig men intensiv dag!

Julia

2 kommentarer:

  1. Men guu va fint!

    Pappa och Ingalill

    SvaraRadera
  2. Jag tror vi gifter oss en gång till om Du vill binda våran brudbukett.

    Mamma o Hans-Jörgen

    SvaraRadera