torsdag 6 maj 2010

Bukett i konstruktion

Idag fick vi jobba med konstruktioner och trådning. De flesta började med att göra ett hjärta av björkris/pinnar men jag gjorde ett liknande arbete på senaste praktiken i vide så jag valde att göra ett runt rede med galler istället. Det tog längre tid än väntat att tvinna ihop gallret men det gick relativt snabbt att göra redet/manchetten. Jag använde björkris och surrade fast lite limoneum på tre ställen. Sedan fäste jag tre ben av ris i gallret som stöd. Till sist satte jag ner blommorna i spiral. Tanken var väl att vi skulle utnyttja gallret och göra en ganska platt och gles komposition ovanpå detta men jag hade bara ca 15 minuter på mig att välja blommor och göra klart buketten så det blev bulligt och lite kompakt istället. Jag fick mycket beröm för buketten så det var kul!

Här kommer ett par bilder:

Detta vackra hjärta har en av de andra tjejerna i klassen gjort

Min bukett

samma igen

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar