torsdag 13 maj 2010

Ikebana övning

Idag har jag varit ledig från skolan eftersom det är helgdag men tro inte att jag har legat på latsidan för det ... Vi fick ta hem blommor från skolan igår och jag tog givetvis tillfället i akt .... Så idag har jag övat lite på ikebana. Först gjorde jag en basic slanting moribana:


Tyvärr glömde jag att ta med grönt från skolan så jag täckte kenzan med hortensia istället, funkade nästan lika bra det oxå :-). Sedan gjorde jag en basic upright nageire (i vas). Det är den första jag gjort helt själv:


Det kan vara svårt att få blommorna att ligga kvar i läge men jag lyckades bra med det, blommorna rubbade sig inte ens när jag flyttade ner vasen på golvet:


Så här gör man:


Lite trix var det men väldigt kul! I helgen åker vi till stugan. Ska bli så mysigt!

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar