onsdag 5 maj 2010

Studiebesök

Nu är jag då inne på den tredje och sista etappen på skolan. Det känns bra att vara tillbaka i alla fall. Det var ju så himla jobbigt och tungt sist jag var här, jag tappade verkligen sugen då. Men nu känner jag mig jättemotiverad och inspirerad igen och det är så himla roligt att få träffa min härliga, goa klass igen :-)! Läraren bad faktiskt om ursäkt för att hon hade varit så gnidig mot oss förut. Hon hade tydligen någon åkomma som gjort att hon mått väldigt dåligt, synd att det gick ut över oss elever bara. Det hade kanske varit bättre om hon hade sjukskrivit sig .... De här dagarna har vi gjort buketter och textat (snabbtextning). Idag åkte vi runt lite, gjorde bl a ett studiebesök hos ett par grossister och besökte en handelsträdgård med massor av fina växter och inredning både inne och ute. Här kommer några "inspirationsbilder":

Arrangemang som skolans fördjupningselever har gjort

.... också fördjupningselevernas arbete

Bild från handelsträdgården

En handgjord stenstaty som jag blev förtjust i

Det här är alltså sista etappen på skolan. Jag blir klar i slutet på maj. Har tänkt fortsätta praktisera i blomsterbutik efter utbildningen och förhoppningsvis kanske också börja jobba lite extra framöver. I min klass är det faktiskt några som redan har blivit erbjudna extrajobb men det verkar vara väldigt svårt att få en tillsvidare anställning i den här branschen. Just därför har jag tänkt läsa lite mer ekonomi och marknadsföring, så kanske jag kan starta eget så småningom.

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar