tisdag 25 maj 2010

Sista veckan

Jag får fortsätta med bröllop även denna vecka, efter ett önskemål till skolan om att få ta det istället för en kompensationsvecka längre fram (jag har missat en vecka tidigare). Idag fick jag vara med 2:orna, lite nervöst till en början men det gick bra. Tyst och lugnt. Jag tyckte faktiskt att det var skönare att stå i deras klassrum än i den stora salen där jag brukar vara annars + att jag fick jobba i min egen takt. Min klass håller på med begravning den här veckan, glad att jag slipper det faktiskt, men jag fick vara med på första genomgången så jag hann snappa åt mig några nya råd och tips. Jag suger åt mig som en svamp. Jag gjorde en asymmetrisk, klasformad brudbukett i hållare idag. Det var svårare än vad jag trodde men jag blev ganska nöjd till slut, särskilt med tanke på att det bara är min tredje klasformade och den allra första asymmetriska:

 Det är bl a anthurium, rosor, alstroemeria, tillandsia och plumosus i buketten

 Närbild

Här är en hårkrans jag gjorde i fredags:


Har även varit på fortsättningskurs i presentinslagning ikväll men det var ingen hit. Jag skulle ha nöjt mig med första gången. Tänk att det är sista veckan på skolan nu, gud vad tiden har gått fort! Jag åker hem på lördag. Ska bli så himla skönt!

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar